Byggesak

Byggesakspapirer - Klikk for stort bilde

Fra og med uke 14 (5. april) er det endret åpningstid for veiledningstelefonen til byggesak (Telefon: 33 08 50 37)


For å sikre at søknader som allerede foreligger hos kommunen blir behandlet innen lovbestemt frist, ser vi oss nødt til å redusere veiledningstjenesten for saker som er under planlegging.

Vi har veiledning på følgende dager:

Mandag og torsdag  fra kl 12.00 – 15.00 

Torsdager fra kl. 12.00-15.00 vil det også være mulig å bestille veiledningstimer over telefon.
Timen må bestilles senest dagen før.

Veiledningstimer kan bestilles ved å trykke her

Du vil bli ringt opp på bestilt tidspunkt.

Veiledningstimer er ment for mindre tiltak som tiltakshavere kan stå for selv.

Hva kan du forvente veiledning om?

  • Opplysninger om eiendommen din (grenser, størrelse osv.)
  • Opplysninger om eiendommens planstatus (uregulert eller regulert)
  • Kan du søke selv?
  • Saksbehandlingstid

 

Ofte stilte spørsmål: Hva kan jeg bygge uten å søke?

Det er mye kunnskap og informasjon å hente fra DIBK – direktoratet for byggekvalitet.

Har du behov for kart eller tegninger? Dette bestilles via infoland

På grunn av korona viruset har vi begrenset fysiske møter. Vi kan derfor foreløpig ikke gjennomføre forhåndskonferanser. Vi oppfordrer alle til å sende inn byggesøknader som er i tråd med plangrunnlaget og plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter. Disse sakene kan vi prioritere og behandle uten behov for fysiske møter.


Opplysning om hvor byggesøknad skal sendes:
Søknader og andre skriftlige henvendelser sendes til: postmottak@horten.kommune.no 

eller pr. post til:  Horten kommune, Postboks 10, 3191 Horten  

Kontakt

  • Horten Kommune
    Postboks 10,
    3191 HORTEN
  • Besøk
    Teatergata 11
    3187 HORTEN
  • Telefon
    33 08 50 00
  • E-post
    postmottak@horten.kommune.no
  • Åpningstider
    Hverdager: 08-15.00
  • Organisasjonsnummer
    964 951 284