Helsetjenesten for barn og unge

Helsetjenesten for barn og unge har fysioterapi-, jordmor-, helsestasjons- og skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom.

Gratis foreldrekurs  Vår 25

Helsesykepleierne på helsestasjonen er sertifiserte COS- veiledere og inviterer til foreldreveiledningskurs i Trygghetssirkelen (Circle of security- parenting). Les mer om kursets temaer på våre nettsider.

Hvem er kurset for?

Alle med barn i barnehage og barneskolealder og som er bosatt i kommunen kan melde seg på til helsestasjonen@horten.kommune.no.

Tid og sted:

Kurset tilbys flere steder i kommunen og har følgende oppstartsdatoer:

• Fagerheim skole onsdag 15.januar kl 14:30-16:00.
  • Lysheim/Blåbærlyngen torsdag ? kl 14:30-16:00.
  • Ørnhuset Torsdag 06.februar kl 17:30-19:00
  • Ørnhuset onsdag ? april kl 17:30-19:00

Alle kurs går over 6 ganger.

Sikker dialog med Helsetjenesten via HelseNorge

I Norge er personvern og sikker digital kommunikasjon avgjørende, spesielt når det gjelder helseopplysninger. For å sikre at sensitiv informasjon behandles trygt og i tråd med personvernlovgivningen, er det nå et krav at all kommunikasjon mellom skolehelsetjenesten, Helsestasjon for ungdom og foresatte eller ungdom, skal foregå gjennom HelseNorge.

Skriv til oss via HelseNorge

Fordeler med HelseNorge:

• Trygg behandling av sensitiv informasjon: HelseNorge sikrer at all kommunikasjon skjer på en sikker måte.
  • Tilgang for foresatte: Alle foresatte har tilgang til HelseNorge på vegne av sine barn frem til de fyller 16 år.
  • Ungdomsløsning: Ungdom fra 13 år kan bruke HelseNorges ungdomsløsning, gitt at de har samtykke fra sine foresatte.

Det er viktig å merke seg at kommunikasjonsverktøy som Visma, e-post og SMS ikke skal brukes for utveksling av sensitiv informasjon med helsetjenestene.

Elever, foresatte og lærere har fortsatt mulighet til å ta direkte kontakt med helsesykepleier på skolen og på telefon.

Kontakt helsetjenesten for barn og unge:

E-post: helsestasjonen@horten.kommune.no

Telefonnummer: 975 50 377  mellom kl 08 og 12.

Postadresse: Horten kommune, Helsetjenesten for barn og unge, Postboks 10, 3191 Horten

Helsetjenesten for barn og unge
Tlf: 97550377