Betaling på avgiftsplass

På Horten kommune sine avgiftsregulerte plasser gis det flere alternativer for å betale for ønsket parkeringstid.

Betalingsmåter

På våre p-automater kan man betale med mynt(NOK 1,- 5,- 10,- 20,-), kort(oppgitt type kort på p-automat). I tillegg kan man betale avgift med app (Way to park og Easypark).

HUSK Å HA KJENNEMERKE PÅ BILEN KLART NÅR DU SKAL BETALE FOR PARKERING.

Bruk av p-automat:

  • Mynt: Legg ønsket beløp(norsk valør) i myntinnkastet. Se i displayet at riktig beløp er registrert. Følg anvisning i displayet. Trykk deretter på grønn knapp. Billett vil da bli skrevet ut.
  • Kort: Trekk kortet i kortleser, med chip opp og inn. Følg anvisning i display; velg ønsket beløp ved å trykke på verdiknappene. Når ønsket beløp er oppnådd, trykk på grønn knapp. Billett vil da bli skrevet ut. Merk: Det må påregnes noen sekunders ventetid ved kjøp med kort. Dette fordi kortet blir kontrollert opp mot gyldighet og dekning på kortet. Våre automater har etterskuddsløsning. Det vil si at om du returnerer tilbake til bilen før p-tid utgår, kan du trekke kortet på nytt i automaten, og parkeringen stopper. En sluttkvittering blir så skrevet ut.

HUSK Å TRYKKE PÅ GRØNN KNAPP ETTER Å HA TASTET INN KJENNEMERKET. For å avbryte kjøp, trykk på rød knapp. Ved kjøp med mynt kan ikke kjøpet avbrytes etter at grønn knapp er trykt på og billett skrevet ut. Betaler man med kort, kan parkeringen stoppes ved at man trekker kortet på nytt. Da vil sluttkvittering bli skrevet ut, og parkeringen er avsluttet.

Har du tastet feil kjennemerke?

Oppdager du at du har tastet feil kjennemerke mens du enda står på p-plassen, ringer du vakttelefonnummeret som er oppført på automaten (tlf.97550472). Om du oppdager det først etter å ha fått en kontrollsanksjon, sender du søknad om frafall. Skriv at du har tastet feil kjennemerke, samt oppgi klokkeslett og beløp på kjøpet. Da kan vi søke opp transaksjonen, og få verifisert at du hadde gyldig parkering.

Feil på automat:

Det kan være flere grunner til at man opplever problemer med p-automaten, både teknisk feil og feil bruk.

Hvis du opplever problemer eller feil med p-automaten skal dette meldes til oss per telefon. Du vil da få hjelp og veiledning, og ved hjelp av din forklaring vil vi forsøke å få avklart hva problemet er.

Vi gjør oppmerksom på at om du opplever problemer med p-automaten og ikke melder om det til oss, kan du risikere å få en kontrollsanksjon. Er det feil på automaten når du parkerer, bør du ikke hensette bilen og tenke at det er p-operatørens ansvar å holde den i orden. Du har selv plikt til å si ifra om det er feil på automaten. Hvis du får en ileggelse og vi ikke har registrert feilen vil du ikke få medhold i en eventuell klage.

Feil og problemer med p-automat meldes til oss på telefon 975 50 472

Way to Park

Way to park er et alternativ til betalingsmiddel på våre avgiftsplasser. Vd bruk av betaling via Way to Park benytter du Way to Park-appen, og med noen enkle tastetrykk er parkeringen registrert. Mer info på Way to Park. Denne appen er betalingsnøytral, det vil si at du kun betaler for parkeringen. Ingen påslag.

Easypark:

Easypark er et alternativt betalingsmiddel på våre avgiftssplasser. Ved bruk av betaling via Easypark benytter du enten Easypark-appen eller du ringer 03456, og med noen enkle tastetrykk er parkeringen registrert. Mer info på Easypark.

Fant du det du lette etter?

Kontakt

  • Horten Kommune
    Postboks 10,
    3191 HORTEN
  • Besøk
    Teatergata 11
    3187 HORTEN
  • Telefon
    33 08 50 00
  • E-post
    postmottak@horten.kommune.no
  • Åpningstider
    Hverdager: 08-15.00
  • Organisasjonsnummer
    964 951 284