Byggesaksbehandling

Fra uke 14 vil servicetorget (pult 2) i rådhuset være bemannet med byggesaksbehandler på torsdager mellom kl 12.00 – 15.00. Dette er et tilbud til tiltakshavere som vurderer å utføre mindre tiltak på egen eiendom og som har behov for noe veiledning.

Alle henvendelser til byggesaksavdelingen skal rettes til vakttelefon 33 08 50 37, mandag, tirsdag eller torsdag kl. 08.00 – 15.00.

Hva kan du forvente veiledning om

  • Opplysninger om eiendommen din (grenser, størrelse osv)
  • Opplysninger om eiendommens planstatus (uregulert eller regulert)
  • Kan du søke selv?
  • Krav til dokumentasjon i en søknad.
  • Saksbehandlingstid

For å sikre at flest mulig kan få veiledning denne dagen vil det ikke kunne forventes mer enn ca 10-15 min veiledning pr kunde. Dersom du fortsatt har mange ubesvarte spørsmål vil vi anbefale at du anmoder om forhåndskonferanse. Skjema og veiledning om dette finner du på kommunens hjemmeside under byggesak.

Sjekk status i byggesaken din.

Innsendelse av søknader og andre skriftlige henvendelser sendes til:

postmottak@horten.kommune.no

eller pr post til:

Horten kommune, Postboks 10, 3191 Horten

Plan -og bygningslov etter 1.juli 2015

Fra 1. juli 2015 ble det endringer i forhold til hva du kan søke om selv og hva som er fritatt for søknadsplikt.

Mer informasjon om dette finner du på hjemmesiden til Direktoratet for byggkvalitet

Mer informasjon

Byggeforbudet i strandsonen er uendret.

Avkjøringstillatelse - byggegrense mot vei

Sist endret 19.09.2017
Fant du det du lette etter?

Kontakt

Byggesak Horten

Kontakt

  • Horten Kommune
    Postboks 10,
    3191 HORTEN
  • Besøk
    Teatergata 11
    3187 HORTEN
  • Telefon
    33 08 50 00
  • E-post
    postmottak@horten.kommune.no
  • Åpningstider
    Hverdager: 08-15.00
  • Organisasjonsnummer
    964 951 284
Login for redigering