Opplysning, råd og veiledning

Dette er en tjeneste som gis av Nav Horten for å løse eller forbygge utfordringer innen økonomi, familieliv, bolig, helse og mer.

Hvem kan få tjenesten?

Alle som oppholder seg i Norge har rett til tjenesten, uavhengig av oppholdsstatus. Retten gjelder uavhengig av om du allerede er i en vanskelig situasjon eller om du søker eller mottar andre tjenester fra Nav.

Hva inneholder tjenesten?

Du får tilpasset hjelp ut fra dine behov og forutsetninger. Sammen med veileder lager dere en plan for innhold og varighet av tjenesten.

Hva forventes av deg?

For å få best mulig utbytte av tjenesten, forventes det at du:

  • Ønsker tjenesten og er motivert for å få hjelp
  • Møter til avtaler og følger opp det som er avtalt
  • Bidrar med egeninnsats og er åpen for løsninger
  • Gir relevant informasjon om situasjonen din
  • Samarbeider med veileder for å komme videre

Viktig informasjon om tjenesten

Hvis behovet ditt gjelder tjenester som faller utenfor sosialtjenesteloven kan søknaden bli avvist og du henvist til riktig instans. For eksempel hvis søknaden gjelder en tjeneste som gis et annet sted i kommunen. 

Hvordan søker du? 

Søk digitalt

Fyll ut skjemaet via lenken og logg inn med BankID.

Søk om opplysning, råd og veiledning digitalt 

Søk på papir

Skjemaet kan leveres direkte til Nav Horten, enten i postkassen ved den blå døren utenfor bygget eller utenfor veiledningssenteret. Alternativt kan det sendes per post. Se adresser lenger ned.

Søk om opplysning, råd og veiledning på papir

Søk muntlig 

Ring oss eller kontakt oss via Navs nettsider.