Å være vanskeligstilt på boligmarkedet vil si at du ikke er i stand til å skaffe eller beholde en bolig selv.
Boligene kan være helt vanlige, boliger med livsløpsstandard eller tilrettelagte boliger.
Vilkår og retningslinjer for kommunal leiebolig
Her kan du lese mer om våre vilkår og retningslinjer for kommunal leiebolig i Horten kommune.
Søk digitalt
Her kan du søke om kommunal leiebolig. Programmet heter KoBo og er utviklet av Husbanken. Det er enkelt, brukervennlig og laget for å ivareta ditt personvern. Det er Horten kommune som mottar og behandler din søknad.
Søk om kommunal leiebolig, digitalt
Søk på papir
Har du ikke bankID kan du sende inn en søknad på papir.
Søk om kommunal leiebolig, papir (PDF, 107 kB)
Skal du ettersende dokumentasjon?
Har du søkt digitalt kan du gå til din søknad for å ettersende dokumentasjon. Der kan du også følge saken din og sende meldinger til saksbehandleren.
Søker du for en annen?
Dersom du hjelper noen med å søke om kommunal leiebolig må du legge ved en fullmakt. Du kan sende inn en fullmakt på papir, eller en digital fullmakt. Slik søker du
Beskriv i søknaden hvorfor du er vanskeligstilt og trenger en kommunal leiebolig. Vi vurderer sammen med deg om kommunal leiebolig eller andre tjenester kan passe.
Klage på vedtaket
Hvis du har fått avslag, kan du sende en klage. Vi vil da gå gjennom vedtaket på nytt. Hvis vi ikke endrer vedtaket, sender vi automatisk klagen videre til kommunens klagenemd.
Klag elektronisk
Klag på papir (PDF, 103 kB)
send til Horten kommune v/NAV, Postboks 10, 3191 Horten.
Nærmer det seg utløp av din leiekontrakt?
Bor du i en kommunal leiebolig og du fortsatt er vanskeligstilt på boligmarkedet, må du søke på nytt. Vi vil da gjøre en ny vurdering av din situasjon.
Har du spørsmål, ring NAV på telefon 975 50 183, hverdager kl 09 - 14.00.